Κλινική Εξέταση

Home / Κλινική Εξέταση

Η λήψη ενός αναλυτικού ιατρικού ιστορικού, όπως σε όλες τις ασθένειες, είναι πολύ σημαντική. Είναι γεγονός ότι, αυτή ακριβώς η διαδικασία μπορεί να δημιουργήσει αμηχανία, ή να φέρει σε δύσκολη θέση τον/ την ασθενή, αλλά είναι πολύ σημαντική, δεν μπορεί να υποκατασταθεί από περίπλοκες εργαστηριακές εξετάσεις και, σε κάποιες περιπτώσεις, είναι καθοριστική.

Η διερεύνηση των χαρακτηριστικών του πόνου και η σχέση του με την αφόδευση, σε πολλές περιπτώσεις είναι αρκετή για να τεθεί η ακριβής διάγνωση. Παράλληλα, είναι απαραίτητο να διευκρινίζεται πάντα η ποιότητα και το περιεχόμενο των κοπράνων. Η αποβολή υγρών, εκτός κενώσεων, από τον πρωκτό πρέπει πάντα να ερωτάται και, επί αμφιβολιών, να διευκρινίζεται το χρώμα και τα χαρακτηριστικά τους, με αποστολή στον γιατρό φωτογραφίας από την γάζα που θα χρησιμοποιηθεί για τον καθαρισμό της περιοχής.

Οι συνήθειες του/της ασθενούς στην αφόδευση και τον καθαρισμό της περιοχής, μπορεί να είναι αιτία δημιουργίας επώδυνης συμπτωματολογίας.
Η διατροφή είναι καθοριστική στην δημιουργία των κατάλληλων κενώσεων και σε πολλές περιπτώσεις, όπως π.χ. σε αιμορροϊδοπάθειες, ραγάδα πρωκτού κλπ, μπορεί η τροποποίησή της, να αρκεί για να θεραπευθεί η πάθηση.

Τέλος, μετά τη λήψη του ιατρικού ιστορικού και την ακριβή διευκρίνιση της συμπτωματολογίας, η εξέταση ολοκληρώνεται με την επισκόπηση της περιοχής και οπωσδήποτε την δακτυλική εξέταση του ορθού και του πρωκτού.

Η δακτυλική εξέταση του ορθού προκαλεί μια μικρή δυσφορία λίγων δευτερολέπτων, ειδικά αν δεν συνεργαστεί ο/η ασθενής με τον γιατρό, αλλά είναι υποχρεωτική και καθοριστική για την τελική διάγνωση.

Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις, όπως π.χ. σε περιπτώσεις αποστημάτων ή θρομβωμένων αιμορροΐδων, στις οποίες η περιοχή είναι τόσο ερεθισμένη, ώστε είναι αδύνατη η οποιαδήποτε εξέτασή της. Στις περιπτώσεις αυτές μπορεί να απαιτηθεί νάρκωση για την εξέταση και την αντιμετώπιση του προβλήματος.